mangse itik

Thursday, May 5, 2011

aku la mangse itik tu
cilanat die kejar aku.weyh seram gila
ni la gamba itik yang kejar aku
and tuan nye kolam ikan tag aku kat fb
LOL
nampak sgt kenal and ingat kat aku yang jerit macam org gile
kelakar gile time tu.rambut terbang2 ats angin tak turun bawah menunjukan bertape lajunya aku lari time tu.
and yang palin seram bile aku toleh die tgh terbang ke arah aku.siot gile aku ingat da bole lepas la sbb da lari laju.x sudah jugak die gune taktik terbang.
menyampah tgok kepale die goyang2 kedepan time kejar aku tu.
weyh itik kalu berani face to face arrr!ingt aku takot sgt.eleh
aku rase die balas dendam dekat aku sbb aku penah tendang itik putih dlm kolam.
mungkin dendam kesumat




ni facebook kolam ikan tu

Kolam Pancing Lombong Melintang

melawat lgi

ok ade lawatan sambil belajar again
and today destination is at agensi nuclear malaysia MOSTI



dengar taklimat sejam
pastu g masuk dlm reactor hall
bapak besar reactor tu.dlm 6 ke 7 meter tinggi
aku la org yang palin cuak sbb takot ter expose dgn sinaran2 kat situ,tp org2 dlm tu relex je
and yg plg penting saintis2 kat situ semua muda muda and kacak kacak.HAHAHA


cantik kan air kat bawah ni
mase kat atas tu cmni la kaler die cantik sgt
tp kalu korg nak mampos cepat berenang la dlm air ni haha
uranium tu weyh. ni yang dok meletop kat hiroshima mase perang jepun tu.ok aku bru tau sem ni =.=







di sebalik sebuah senyuman



cantik bkn pompuan ni senyum

yah hakikatnya adalah
.

.

.

.

.

TADAAAA



finally
setelah suffer selame setahun
akhirnya,
mmg betulla ade root problem kat gg aku ni yang aku dok bengang xda dokter dpt detect.
setelah aku nekad ntok pegi jugak nak tunggu appoinment kat klinik azizah kat cheras malas.and belum tentu dpt selesaikan.
aku langar je pegi kat klinik pergigian an'nur (my most fav name)
aku ckp nak cabut
check punye check drill punya drill gigi aku.dapat gak jumpe problem die
dookter tu tak kasi cabut bcos im still young and nak mkn susah
die suro buat root treatmen.
rm 800 haaa hamek kau bapak mahal
aku bekeras jugak nak cabut.siap merayu2 lagi.
dokter tu muke sedih gile tanak cabut gigi aku.die ckp this is all not about the money this is our ethics as a dentistry
wow!tak sangke plak sampai camtu die tanak cabut gigi aku.
lalu aku menjwb.
this is all about the money and i cant stand anymore bcos ive suffer for a year.
yah akhirnya aku menang and gigi aku sudah tiada
and seriusly aku rase mcm org tua skg sobsss.



i rekeemnd u oll pegi klinik pergigian an'nur.mmg bagus.


selamat tingai gigi
panjang do gigi aku ni.

hari menenangkan jiwa

Wednesday, May 4, 2011

dah lame aku tak hapdet.
baru skang rase nak berblog blek.
banyak gak bende blaku sebulan ni
yah and one of them aku hangout g sunway dgn sayang-sayang aku time aku matriks melaka

24 april
yah LAME bukan sudah 2 minggu kuar baru nak letak.haha
pergi menenangkan jiwa yang bergelore.ececeh kuar dgn diorg
ktorg tgok cite red riding hood.
best cite tu.
abes je kuar wayang ternampak kelibat seorg mamat yang melambai lambai ke arah ku.
lalu aku pon terpempam sejenak.(mcm cilake ayat ;p)
dan die melambai aku tanpa menoleh.
diorg ckp aku berhalusinasi dan gila bayang.hotak mereka.aku belom gila lagi.
aku teruskan sahaja berjalan dgn mereka dan sekali lagi tanpa kusedari die sedang memerhatikan aku.lalu aku betentangan mata die.HAHAHA mcm ayat novel
yah ade org cube pujuk aku balik.dan aku tewas sobsss.bodohla kau ni farhana.
kasihan juga beliau sbb carik aku dekat sunway tu dari pkol 1 and pkol 4 baru ketemu.
dan aktiviti menenangkan jiwa aku telah suksess.
terime kasih kepade yang terlibat

dan ini dia gamba kami











the end

pengajaran buat semua

Tuesday, April 5, 2011

mase ktorg sampai kat mahkamah tinggi shah alam for cases
we were divided into few groups
then group ktorg masuk court 5
while waiting for the hakim about few minit
we were just wondering what cases yg akan di bicarakan
as we were mention most cases in mahkamah tinggi is serius criminal cases

as this is my first experience masuk dalam mahkamah.
sgt excited
depan ktorg mayb reporter.sbb diorg mcm tgh ready ntok tulis.
camera dan polis are every where

hakim pon masuk and sume org have to stand up and bow for greeting.
si pesalah di masukan dlm kandang
ade dua org
seorg berbangse melayu mamak agak mude around 20
seorg lg dlm kadang tu chinese old man around 30 or 40

hakim pon bace kan kes.
rupenye kes dadah
seorg pemandu teksi.and seorg pengangur
keterangan polis and si pesalah bercangah.
si pesalah ckp naik teksi baru balik dr jumpe membe die.bile die nak masuk teksi je die sedar di jatuhkan dan di garikan.
and pemandu teksi tu tgh carik customer around 2 am.
dan pemandu teksi tu ckp mungkin beg sampah yg berisi dadah berjumlah RM 4,700 tu di tinggalkan oleh customer die.

polis plak ckp kedua dua saksi cube melarikan diri semase serbuan.
pemandu teksi tu plak cube melarikan teksinya.dan si pengangur tu sudah belari beberape meter dan di kejar oleh salah satu polis.sebelum di tangkap dan beg plastik sampah yg berisi dadah tu di campak di tepi jalan semase cube melarikan diri.

yah lebih kurang macamtu la yg aku faham dr pebicaraan tu.
kes tu around 2009
im espected akan pangil2 saksi
sudenly hakim tu ckp mahkamah menolak dakwaan keraguan fakta bg si pesalah.dan menjatuhkan hukuman gantung sampai mati
aku punyelah terkejut gile
yg plg mengharukan bile tgok mak and die nye relative menangis.
aku rase sedih sgt
sape tak sedih kalu anak yg di kandung 9 bulan di besarkan dgn titik peluh.akan di hukum gantung sampai mati
aku rase mcm x caye rase mcm pementasan drama.
terus dpt kejutan mcmtu
firts time bende ni belaku kat aku dan org yg akan dihukum gantung tu berade depan mate aku
nak buat mcmne
itu la hakikat yg kite kene terime
yg org di luar sana perlu mengambil iktibar
janganla dekati dadah.
jauhilah dadah.
jgn la nak cepat kaye dgn jual dadah.
uish simpang malaikat 44 jauhila dr aku famili aku dan kawan2 aku.
amin..
aku still tepikir sampai skrg.uishhhhh



trip to mahkamah tinggi shah alam and parlimen :))


im totaly have fun :))

makanan telah di taja oleh tan sri muhyiddin yassin
thanq tan sri :)) vote for u :))

future duta parlimen vote for me :))
with kanya


makan makan

good girl gone bad

kisah peter si photographer

Friday, April 1, 2011










mas sebenarnya

LOL
MAS NAK SIGNNNNN HAHAHHA

fb mas
mari beramai2 suke kannya gandakanya :P